Opony samochodowe: opony letnie i zimowe. Najlepszy polski sklep internetowy z oponami! 10 lat na rynku. 1 000 000 klientów. Dostawa gratis. SPRAWDŹ CENY!
chyba słabe? prawda?
Mam takie Falkeny w drugim furaczu i muszę powiedzieć, że odczucia są całkiem pozytywne, na suchym trzymanie bardzo dobre (wcześniej miałem na tym aucie Firestone SZ80), po zakrętach śmiga się super, już nie zarzuca lekkim zadem jak na poprzednikach, na wilgotnym też dobrze się sprawują, co do komfortu i cichości się nie wypowiadam bo rozmiar 195/45/14 a auto w wersji "wydmuszka" praktycznie bez tapicerki. Jako ciekawostkę napiszę, z tego co czytałem na forach, że na amerykańskim rynku sprzedają te Falkeny jako całoroczne
PS. najprawdopodobniej na przyszły sezon będę miał na sprzedaż moje Bridgestony Turanza ER300 Ecopia 195/65/15 (rocznik bieżący, przebieg tez niewielki), jak tylko znajdę odpowiednie kółka na lato (16 lub 17, jeszcze nie zdecydowałem).
Kupując swojego bolida OII dostałem w spadku także letnie oponki. Na przód założyłem Eurotec ML600 zas na tył Klebera Dynaxer.
Nie wiem co jest grane, ale oponki piszczą przy ostrzejszym hamowaniu (jeszcze zanim załapie ABS), czy też ostrzejszym wirażu. Sprawdzałem ciśnienie i jest OK. Co może być przyczyną takiego zachowania?
If we could convert bullshit into energy, we would be millionaires.
_______________________________________
a teraz doszła służbówka O III combi 2,0 150 KM
niestety stawiam na ich kiepską jakość, w końcu to nołnejmy, pewnie ""firmuje je" jakis znany producent, tyle, że to nic nie zmienia.
ewentualnie wiek, ale to się sprowadza do jednego praktycznie.
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
niestety stawiam na ich kiepską jakość, w końcu to nołnejmy, pewnie ""firmuje je" jakis znany producent, tyle, że to nic nie zmienia.
i jedne i drugie????
If we could convert bullshit into energy, we would be millionaires.
_______________________________________
a teraz doszła służbówka O III combi 2,0 150 KM
a nie wiem które piszczą... z reguły jak jest gwałtowne hamowanie to skupiam się na bezpieczeństwie a nie skąd dochodzi pisk
If we could convert bullshit into energy, we would be millionaires.
_______________________________________
a teraz doszła służbówka O III combi 2,0 150 KM
Jechałem ostatnio zaraz po kilkuminutowym małym deszczu - to właśnie ten niebezpieczny moment kiedy woda miesza się z pyłem i tworzy cienką warstwę na asfalcie. Mam jeszcze fabryczne Dunlop SP 2000 Sport i zdarzyło mi się przejechać a właściwie prześliznąć 2 - 3 m na zablokowanych kołach. Pobladłem :shock: , ponieważ ostatnią taką sytuację miałem w Maluchu chyba w '98 roku.
to właśnie ten niebezpieczny moment kiedy woda miesza się z pyłem i tworzy cienką warstwę na asfalcie
Zamieszczone przez dragster
Jak wasze opony spisują się w takich warunkach?
żadne opony nie spisują się lepiej w tym momencie, trzeba po prostu uważać.
i tak jesteś w uprzywilejowanej sytuacji, że zdajesz sobie z tego sprawę w ogóle
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Szanowni koledzy. Po przeczytaniu CAŁEGO wątku mam wodę z mózgu, trochę skalrowaną ale nadal mętną . Obecnie mam Pirelli P6 z 2007 r, zostało na nich ok, 2,5 mm ale niestety od jakiegoś czasu nie są już tak fajne jak na początku. Może dlatego, że produkowane w CRL. Na suchym jak to jest OK, natomiast cokolwiek mokro się zrobi ślizgają się na zakrętach, przy ruszaniu i hamowaniu przy naprawdę nie dużych prędkościach.
Tak więc po analizie wątku zastanawiam się nad:
1. BRIDGESTONE TURANZA ER300 lub wersja ECOPIA (nie wiem jaka miedzy nimi jest różnica w praktyce)
2. CONTINENTAL CONTI PREMIUM CONTACT 2
3. Dunlop SP Sport 01
Z tego co doczytałem to są opinie o tym, że ER300 może być głośna a Dunlop szybko się zużywa. Dodam jeszcze, że Pirelli P6 (ale nie ten model cinq - coś- tam) wyzabkowały się po ok 30-40 tyś
(jeden sezon) geometria była ok, koła wyważane 3 razy w sezonie.
Ponieważ mam jeszcze długodystansowy wyjazd a na P6 nie chcę się turlać (ślizgać), poza tym teraz lato dużo taniej BARDZO proszę o pomoc w wyborze.
Obecnie mam Pirelli P6 z 2007 r, zostało na nich ok, 2,5 mm ale niestety od jakiegoś czasu nie są już tak fajne jak na początku. Może dlatego, że produkowane w CRL. Na suchym jak to jest OK, natomiast cokolwiek mokro się zrobi ślizgają się na zakrętach, przy ruszaniu i hamowaniu przy naprawdę nie dużych prędkościach.
nie no, są już praktycznie łyse więc mają prawo się ślizgać
Zamieszczone przez Piotr_Z
1. BRIDGESTONE TURANZA ER300 lub wersja ECOPIA (nie wiem jaka miedzy nimi jest różnica w praktyce)
2. CONTINENTAL CONTI PREMIUM CONTACT 2
3. Dunlop SP Sport 01
IMO wszystkie są dobre, mimo wszystko jednak chyba bym wykluczył Turanzę, bo w tym przypadku jeśli zjeździsz je do takiego stanu co obecne Pirelli to raczej będą niemiłosiernie hałasować, tak przynajmniej wynika z moich doświadczeń.
więc jeśli cena zbliżona to brałbym conti premium lub sport contact, a jeśli dunlopy są wyraźnie tańsze to wziąłbym je, JA
[ Dodano: Pon 09 Sie, 10 13:49 ]
a jaki to rozmiar?
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
rozmiar 195/65 R15. Dunlopy praktycznie w tej samej cenie co ContiPremium2
brałbym conti
ale jeszcze Ci zamieszam -> pomyślałbym o rozmiarze 205/60/15 -> polepszyłbyś sobie prowadzenie w zakrętach
(opony w tym rozmiarze są trochę droższe)
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
A co sądzicie o Nexenach N2000 lub N3000?
Opinie generalnie mają dobre ( mówię o osobach, które użytkowały je osobiście, takich,które gdzieś tam słyszały).
gdzie tą homologację można sprawdzić i w takim razie dla 205 musiało by być coś tańszego. Teraz to mi namieszałeś he he he
[ Dodano: Pon 09 Sie, 10 14:22 ]
czyli z tańszych:
Vredestein HI-TRAC
Dayton D320
Fulda CARAT PROGRESSO
Firestone TZ300
[ Dodano: Pon 09 Sie, 10 15:29 ]
Chyba jednak pozostanę przy rozmiarze 195/65, wole ten z dobrymi gumami zamiast większego na gorszych oponkach. Tak więc czekam na radę w wyborze między Contipremium 2 a Dunlop SP 01.
Komentarz